Pilihan atau kesempatan?


Ahad 10 Januari 2010 aka 10.01.10 (nice number).. seawal jam 7:00 aku berlegar-legar di gaya street mencari pengerai yang menjual membuat key chain yang boleh diukir mengikut kemahuan kita. Hampir sejam aku di sana.. Namun, aku cuma menemui seorg penggerai sahaja.. At least berbaloi jgk la aku turun pagi ni. Esok bermula lagi hari isnin merangkap hari persekolahan.. kena bangun awal untuk kesekolah..

erm.. kita lupakan hari esok, sebaiknya kita manfaatkan cuti rehat hari ahad ni.. hehehe.. sambil membaca blog-blog teman, aku tertarik dengan post cikgu Rashid yang bertajuk "cinta terseharusnya dimiliki". Tetapi apa yang ingin aku bincangkan bukan la berkenaan dengan tajuk tersebut, walaubagaimanapun ianya ada bersangkut paut dengan cinta... hehehe.. best juga mengupas persoalan ni.. kerana ramai remaja di luar sana yang menggemari isu ini..

kupasan pertama : Ketika kita bertemu orang yang tepat untuk dicintai kemudian Ketika itu juga kita berada di tempat pada saat yang tepat,Itulah kesempatan. Setuju atau tidak terpulang kepada diri individu.

kupasan kedua : Ketika kita bertemu dengan seseorang yang membuatmu tertarik,Itu bukan pilihan,itu kesempatan.

kupasan ketiga : Bila kita memutuskan untuk mencintai orang tersebut,Bahkan dengan segala kekurangannya,Itu bukan kesempatan,itu adalah pilihan.

kupasan keempat : ketika kita menyadari bahwa masih banyak orang lain Yang lebih menarik,lebih pandai,lebih kaya daripada pasanganmu Dan tetap memilih untuk mencintainya,Itulah pilihan.

Oleh itu, Kita ada di dunia bukan untuk mencari seseorang yang sempurna untuk dicintai TETAPI untuk belajar mencintai orang yang tidak sempurna dengan cara yang sempurna.

(suntingan daripada http://nike.rasyid.net)

Category:  
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response.
0 Responses
Leave a Reply

Have a good tym..

Related Posts with Thumbnails