Ambil Kesempatan Daripada Kesempitan!!

Pernah kah anda baik kpd sesorg @ Seseorg baik kpd anda?? kekdg pekara tersebut boleh memakn diri kita sendiri tanpa anda sedari..kita baik bukan kerana kita suka dkt dia.tapi kita suka utk membantu org.. Org ckp, bagus dgn org salah, tak bagus dgn org pun salah.. Bila kita kurang baik dgn org, org cakap sombong, tapi kalu terlampau baik dgn org, mula la keluar cerita yg bukan2.. dunia2.. dunia2.. Sampai bila kah situasi ini akan berakhir.. Bukan utk mempertikaikan kenyataan tersebut.tetapi itu la hakikatnya.. Jika org yg tidak dapt menerimnya pasti sudah melenting.. Mengamuk sana, mengamuk sini.. macam2 lae la.. Tapi pdpt aku, org yg terkena perlu bersabar dan jgn melenting.. Walaupun, adakalanya sakit hati jgk.. sbb kita membantu org, tetapi dia membantu kita utk dijatuhkan.. macam "pagar makan padi" la.. aiyah... Justeru, bagi insan bergelar manusia, anda perlu berhati2 membantu org. Jgn terlalu baik dgn org.

Situasi lain plak, bila kita memandu dalam perjalanan ( d jalan raya la), hari malam, pastu ada org menahan kereta apa tindakan anda.. Sama ada anda berhenti utk membantu atau biarkan sahaja...? sekiranya kita membantu dan berhenti. Tetapi dalam masa yg sama kawan dia dtg membantu utk merompak kita..ndak ka nyaya tu? kebaikan yg kita beri telah di salahgunakan oleh org lain..atau dalam kata-kata yg lebih dramatik org mengambil kesempatan daripda kebaikan kita, walhal niat kita baik, suci dan murni (wakakaka)..

Moral Of the story: Jgn Tolong Org Sembarangan. Walaupun nyawa dia tinggal nyawa2 ikan sdh.. Biarlah kita di Cop Sombong drpd kita diumpat/dijahanamkan.. (wakakakakakakakaka)

Category:  
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response.
0 Responses
Leave a Reply

Have a good tym..

Related Posts with Thumbnails