GooD Day!!


Today, ada sedikit la keceriaan.Walaupun, sepanjang hari ni aku rasa mcm penat sgt.. Haha2.. Tommorow ada majlis hari raya bersama pelajar tingkatan 3.. Memandangkan aku sebagai Guru kelas sementara tingkatan 3 Kerjasama, so aku harap esok berjalan seperti biasa.. Last minute jgk bincang dgn budak2 tu. Kesian jgk aku tgk, memandangkan hanya 12 org saja yg turut serta dlm perbincangan 2.(yg len entah kemana) huhu2.. erm.. paham-paham aja la kalu habis PMR sudah. Kemalasan mula menyelubungi diri.. wakakaka.... Aku harap studnt2 PMR kali ini berjaya dengan amat Cemerlang sekali. Khususnya subjek Sejarah (Bab aku sempat mengajar sedikit tentang subjek sejarah utk kelas 3 Kerjasama, 3 Tertib dan 3 Sejahtera) Kesimpulan yg aku dpti dripda pemantauan kelas2 ini:

" Pelajar2 ini mmerlukan sistem pengajaran dan pembelajaran yang lebih kreatif. PNP yang biasa tidak mendorong mereka utk terus mencintai subjek sejarah. Justeru, perlunya seorg guru yang mampu membawa pelajar2 tersebut melangkaui tahap keterbukaan mereka. Minat tidak akan datang sendiri, ianya memerlukan suntikan yang mampu mengujakan mereka.. Bak kata pepatah melayu hendak seribu daya, taknak seribu dalih"

Category:  
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response.
0 Responses
Leave a Reply

Have a good tym..

Related Posts with Thumbnails