The BORING Day!!

Hari ni teda yg menarik.. Bosan!! Bosan!! Bosan!!... Balik dr skool aku p Likas. P membuannnng Masa.. Balik rumah dalam jam 6ptg..he3.. Dun Know knapa this week aku rasa macam tidak sedap Badan..perasaan Marah/memberontak/geram/boring/bosan (maacam2 ada).. I need some Rest.. Kalu Boleh tidur utk seminggu, sebulan atau setahun.Best Juga.. Ndak Payah Bangun, Otak Kosong & Tenang ...


Kelmarin terima sijil pun no felling. Ac2ally org yg gred biasanya excited utk naik pentas.. aku mcm biasa. Tiada apa yg boleh menguja kan ku... MayB terlampau byk berfikir kot..Huuhu3... MayB aku jenis Happy Go Lucky (dulu tym d U), terlalu byk aktiviti yg dilakukan.. Tiap minggu mesti ada aktiviti@keluar..Urus aktiviti,Main Pool wif my fren,Karaoke,Main Boling,main Hoki etc (miss a lot about that)..Paling best tym picniC dgn kawan di Ranau, Sempat lae p tmpt ikan makan tisu kaki, then BBQ di Poring...Huhu3... Tiada tekaanaaaaan.. Tapi sejak mengajar ni, mcm2 perasaan terhasil (jiwa kemaruk) hahaha3.. Macam mo lari dr bidang pendidikan.. (tapi tia bulih, sebab contract dgn kerajaan negeri).. I need Some Motivation 2 make me Strong (Huhu2 tapi kalu bagi nasihat punya la hebat..hahaha3)..

Mengkali, apa yg membuatkan aku jd begini sbb memikirkan masa hadapan.. I already setting my flow.. Dalam 3 years ni aku memasang impian utk dapt Master (MayB Angan2 Mat Jenin jak) .. Pastu keluar dr bidang pendidikan sekolah Menengah, go to college/University (Harap2 terjadi) atau running Business.. Tapi macam Sayang jgk, sebab aku kena tinggalkan impian utk menjadi Coach.. then, aku kena lupakan utk membentuk anak bangsa di peringkat bawah menjadi manusia yg sempurna dan berpendidikan.. Justeru, perlunya sesuatu suntikan utk membolehkan aku terus mencintai bidang pendidikan yg telah aku pilih ini..

Cegu Rashid Post Hari tu pasal Bunga mawar. Dia ckp Bagaimana utk mengembirakan hati kita.. Good la post dia.

"Senyuman yang luar biasa dan mahal harganya ialah senyuman untuk menggembirakan orang lain. Walaupun ada kalanya diri dan hati kita sedang bergolak dengan pelbagai persoalan." petikan kata-katanya...

Ayat ini ada kebenarannya. so, i just follow it. Manatau ianya mampu menjadikan kita ceria & Bersemangat.. Haha2.kekadng bila aku baca post-post lain dari cgu Rashid adaklanya mampu membuat kan aku lebih bersemangat..ha2.. Beliau Memang Guru yang Penuh dengan MOTIVASI.. Thanks a lot MY GREAT TEACHER.. Harap2 esok ada sinar kegembiraan!!! AMIN...

Category:  
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response.
0 Responses
Leave a Reply

Have a good tym..

Related Posts with Thumbnails